måndag, december 17, 2007

"Made all the more frightening by the fact you think it’s a good plan."

Okej. Jag hatar min psykologi lärare. Verkligen hatar!Jag hade betygsamtal med henne förra veckan men idag påpekar hon att jag inte lämmnat in en uppgift och den måste in innan onsdag. IDAG säger hon det! Vad var det för fel förra veckan?! Plus att jag är övertygad om att jag har lämmnat in den så antingen har hon tappat bort den eller glömt att skriva upp det. Men jag har faktiskt lyckats skriva klart den så jag behöver bara skriva ut den i morgon och lämmna i hennes fack samtidigt som jag ska lämmna in bokredovisningen till engelska läraren som jag ska sätta mig att skriva nu. Och sen är det bara reportaget och en psykologi redovisning jag egentligen skulle hålla idag och svenska c kvar. Plus en utvärdering av idrotten jag skulle göra för två veckor sedan. >_<>

Jag tror att jag kommer att dö. Ell är bjuden på min begravning och ska hålla tal. Faktum är att alla är bjudna på min begravning. Åtminstone i döden kan vi väl låtsas om att jag kände jättemånga.
Ehm... Jag har förövrigt alla julklappar nu typ. Bror köpte mammas som vi ska dela på. Vilket iof innebär att han inte laddar ned DH men mamma funderar på att helt enkelt köpa den så vi får väl hoppas på det. Den enda som saknas nu är Ells eftersom de inte ringt från stället jag beställde den ifrån. Men jag har kollat runt på lite alternativ idag som faktiskt verkar bättre än det jag beställde. Vilket är bra för annars kanske jag blir tvungen att ta till plan 3 som är hennes födelsedags present. XP

Sen måste jag få tid att skriva in alla sms berättelser jag skrivit till Ell på datorn innan de försvinner. Och i allmänhet få tid att kanske skriva och se om jag kan fixa podfics till min mp3 eftersom jag inte känner för att skriva ut fanfics att läsa nästa vecka. Jag ser fram emot att träffa Ell igen. Seriöst, jag träffade henne igår men ändå! Och Chriss! ^^

Det är en vecka till julafton dessutom och mamma var och hämtade ut paket på posten som hon beställt och sa att det var till mig så nu är jag nyfiken. XP

Däremot en grej jag börjar tycka är väldigt onödigt är hela den här grejen med våra kusiner på juldagen. Liksom vi vet aldrig vad vi ska köpa till våra kusiner eller mormor och moster och de vet inte vad de ska köpa till oss så jag skulle nog egentligen kunna nöja mig med att åka till mormor och morfar och äta julbord med dem. Enda anledningen att vi fick presenter som små var ju för att Ajje och Emma fick från mormor och morfar (deras farmor och farfar) då, jag tror faktiskt att vi kommit över det där med att vara avundsjuk på att andra får saker och själv vara utan. XPMen men... Om jag bara kunde få lite julstämmning så skulle nog allt bli bra. Just nu är jag bara stressad och fryser. Vilket inte är särskillt trevligt. >_<

Pappa ska till härnösand och sen Umeå på fredag så jag funderar på att följa med om han har tid att stanna till och hämta mig. Då hinner jag ändå sova ett tag innan jag åker upp dit och även om jag blir klar med alla julklapparna innan det så är det så värt det eftersom jag älskar den staden. Dock så är den kall. Varför är alla mina favoritstäder byggda vid kusten? (Jag vet svaret på det. Men ändå!)

I morgon skulle det vara innebandyturnering på förmiddagen så att vi skulle missa engelska lektionen och soms. Och jag hade faktiskt sett fram emot det eftersom jag gillar att spela innebandy och var dum nog och inte var med förra året. Men så vart det inställt eftersom det inte fanns någon lokal. >_< Men jag och Vickan lyckads ha våra redovisningar idag på engelskan så vi får ändå sovmorgon från den lektionen. Det var faktiskt ganska okej redovisning av mig med tanke på att jag läste ut boken i sommras och fortfarande inte lärt mig om det heter Falling Down eller Long Way Down. Körde på det andra alternativet. Vickans redovisning var ju om HP7 så det var inget nytt precis. Det tog henne alldeles för lång tid att läsa den. Hon skrev förövrigt en lista på åtta pers som dog och vi försökte komma på om det stämde eller om det var fler...

Men eftersom jag har sovmorgon är det bara två lektioner i morgon och ett långt hål, då jag ska träffa syon. Jag ska prata med henne om Norge har jag bestämt och prata med henn om det lilla jag vet om vad jag vill jobba som ni kan få listan på vad det ska innehålla:
1. Det ska vara roligt och intressant
2. Jag vill egentligen ha möjlighet att byta jobb ofta
3. Jag vill resa mycket
4. Jag vill tjäna mycket (är egentligen nummer ett men folk börjar redan tro att jag är girig)
5. Jag vill ha vettiga arbetstider och mycket ledighet
6. Jag vill överhuvudtaget inte jobba. Jag är för lat.

Men nu är klockan nästan nio jag borde börja skriva på bokredovoisningen om en bok det var typ ett-två år sen jag läste. ;p
Men det är en av mina favoritböcker så det är inte precis som om jag glömt något av den.

2 kommentarer:

Ell sa...

Jag vet inte om det räknas som att vi träffades igår med tanke på att jag sov hela tiden och SMSade resten... från din mobil. Men ändå.

Och den heter Long way down, så du har rätt. Jag ska nog läsa om den någon dag, den var fett bra...

För övrigt håller jag med dig helt om punkt 1, 3, 4, 5 och 6. 2 är inte så viktigt om jag har rätt jobb... och jag hoppas jag får göra allt det andra (utom 6 kanske då) om jag får jobba för CI...

Trams sa...

Det har du iof rätt i. Vi träffades i lördags då. ;p

Yes! Bra jag är! ;p
Och den var jättebra! ^^

Ah, 2 kan jag kanske vara utan också. Men jag har så lätt för att bli uttråkad och vill ha omväxling så det är bäst att vara på den säkra sidan.
Med rätt jobb så kan nog alla vara utan 6:an... Men hur stor är chansen att man får rätt jobb? Speciellt för mig som inte ens vet vad rätt jobb är för mig. >_<