lördag, december 01, 2007

"Well, that’s what best friends do sometimes"

Jag kommer inte att komma över gårdagens SGA avsnitt. Det känns verkligen som om man aldrig kommer att hämta sig från det. Jag har sista scenen på repeat i min hjärna och det är så jäkla sorgligt och jag vill inte tänka på det men det är så svårt att inte göra det! Jag skulle seriöst aldrig ha klarat kvällen om jag inte pratat i telefon med ll i tre och en halv timme eftersom vi började prata om annat efter ett tag och jag kunde fokusera på berättelsen i stället eftråt. Fast det känns nu i efterhand som om jag bara skrev ihop det för snabbt och det inte vart roligt.

Men igår var inte roligt så det var nog inte så konstigt. Det är bara hemskt. Jag hatar det. Jag har vetat om det sen i våras men jag trodde aldrig att det faktiskt skulle hända för det kändes så långt fram i tiden. Men nu har det hänt. Han är död och världen känns orättvis och hemsk för om det fanns en person som verkligen inte förtjänade att dö så var det ju han. Han var alldeles för god. Och förmodligen för god för världen också. Fan, han skulle inte dö! Och sista scenen med Rodney och honom var bara så sorglig och de är så otroligt fina ihop att jag höll på att dö. Jag kommer nog aldrig att hämta mig från det här. Det är helt sjukt hur mycket en TV-serie kan påverka mig. Men det här måste ju vara beviset på att världen är ond. För att tillåta att han dör måste vara det värsta som finns och det spelar ingen roll vad författarna än har för förklaringar till det här för det är inte okej. Det är så långt ifrån okej att... att... Jag vet inte. Men jag hatar det här! Han skulle inte dö! Hela avsnittet satt man ju och såg hur otroligt underbar han var och hela tiden visste man att han skulle dö och det var så jobbigt! Och alla dissade honom och han bara "det är okej, jag förstår" och han är alldeles för snäll! Han förtjänade inte det där! Visst han kommer tillbaka men det är för typ ett eller två avsnitt. Det räcker inte! Han skulle inte dö ifrån början! Livet är så jävligt orättvist! Man ska inte döda skottar! Det borde vara förbjudet! Fatta att vi inte kommer att få höra hans accent mer. Vi kommer inte att få höra hans otroliga röst längre och varför gör de så här mot mig?! Jag hatar världen och jag tänker inte se reprisen av det där avsnittet som går ikväll. Verkligen inte!

Nu ska jag läsa första delen av Ells julkalender. Sen ska jag bestämma mig för om jag ska se Farscape eller om jag klarar av att se Poisoning the Well från SGA:s första säsong. Fast det lutar åt Farscape eftersom jag förmodligen inte kommer att klara av ett avsnitt som handlar bara om vilket underbar person Carson egentligen är.
:'(

Inga kommentarer: