onsdag, december 05, 2007

"We’re not gonna have to live in a tent in the dead of winter!"

Har äntligen varit ocht tränat igen! Kändes grymt skönt att äntligen kunna göra det. Hade lite hosta men den blev som tur var inte värre. Så det var mycket lyckat. ^^

Annars så körde jag helt själv till affären igår kväll och kände mig jättevuxen! ;p Och jag lagade middag idag, onsdagar är min middags dag, och det blev hyfsat bra faktiskt. Det är nog också en träningssak.

Annars så höll jag äntligen talet idag, vilket var skönt att få bortgjort. Och folk verkade inte tycka att det var så värdelöst som jag trodde så det är ju ett stort plus. Får väl se vad läraren säger sen när vi har enskilda samtal.

Hösten på det stora hela har ju inte varit särskillt bra när det gällde de nya kurserna och med tanke på att vi typ bara haft nya kurser så är ju inte det lovande. Men det känns som om jag aldrig kom in i vissa kurser och därför har det gått sämst och jag vet ju att jag egentligen kan göra mycket bättre ifrån mig. Så det är jobbigt faktiskt.

Jag pratade med mamma också om framtiden. Eller ja, hon började prata med mig om det. Jag vet fortfarande inte vad jag ska göra och det är ju uppenbart att hon inte tycker att jag ska flytta iväg till Norge och jobba. Hon tycker nog att Sundsvall är utmärkt. Men det är liksom skillnad mellan att säga att en utbildning verkar intressant och att säga att den verkar jätterolig och handla om precis det jag vill göra. I fallet med Sundsvall så var det det första alternativet jag sa. Men annars så har jag inga planer och hon rabblade upp några yrken som alla verkade sjukt tråkiga och sen så sa hon att jag måste skaffa ett sommarjobb. Great. Det som är så enkelt och roligt. Varför är det ingen som fattar att jag inte vill göra saker för att jag måste utan för att jag tycker att det är roligt? Liksom, vad är det för mening med att göra något som är tråkigt? Jag fattar det inte. Tycker jag inte att det är roligt vill jag inte göra det. Punkt slut. Visst det innebär ju att det inte finns ett enda yrke jag vill jobba med eftersom allt verkar tråkigt och jag har verkligen inga roliga intressen som jag skulle kunna tänka mig att jobba med. >_<

Så, mamma och jag kom egentligen inte fram till något. Jag ska prata med vår syo också tror jag. Hon har en grupp för några av samhällseleverna någon gång nu och då. Där de pratar om vad man vill göra av sina liv och hur man ska komma dit. Jag har ingen aning men jag måste veta hur jag ska komma till mitt mål innan nästa tisdag. Lycka till med det. Jag tror att om jag kommer ihåg det ska sätta mig och fundera lite över Norge till helgen och sen se om jag kan hitta på något efteråt och sen vara riktigt vag om vad mitt ultimata mål är. Vilket inte är så svårt att vara eftersom jag som sagt var inte har något mål med mitt liv.

Men men... Jag har tagit körkortet och har inga jobbiga prov framöver. Bara en presentation på psykologin sista veckan och ett reportag som ska vara skrivet då också. Vilket känns jobbigt. Men eh, jag har tagit körkortet och snart är det lov och då får jag träffa Ell och Chriss! ^^

På tal om lov (jag har problem med när jag ska sluta skriva jag vet) så ska jag köpa julklappar på lördag. Jag har ingen aning om vad jag ska köpa till mamma och pappa. Brorsan är enkel, tills han börjar klaga så kan man alltid köpa Kalle Anka pocket till honom så behändigt. ;p Jag tror att jag vet vad jag ska köpa till Ell. Om det inte var för att det möjligtvis är lite väl dyrt. Och jag har ingen som helst aning om vad jag ska köpa till Chriss. >_<
Men men, jag måste kolla upp mitt konto och se om all chai latte håller på att ruinera mig. För i så fall förbjuder jag mig själv från att fika på lördag. Hur nu jag ska lyckas med det.

Inga kommentarer: