tisdag, december 04, 2007

TV-serier jag vill se i fyrans nya scifi kanal

Jag kände mig egentligen lite halvt nere nu idag efter skolan men enligt Ell måste jag vara glad till januari minst eftersom jag tog körkortet igår. Så i stället för ett deppat inlägg om folk som gör mig nedstämd. Så får ni en lista på TV-serier jag vill se på fyrans scifikanal som kommer till våren! Yay! ^^

1.
Farscape
Är min nya älsklingsserie, efter Stargate. Har sett de två första säsongerna och tycker att den är grym. Med helt fantastiska karaktärer och en del riktigt grymma avsnitt. Och jag tycker att Ben Browders karaktär är en av de bästa karaktärerna som finns faktiskt.


2.
The X-files
Jag har inte sett den här kultserien. Så en re-run från början av den skulle vara väldigt uppskattat.

3.
Stargate: Atlantis & Stargate SG-1
Jag gillar egentligen sexan, men det skulle kanske vara trevligt att samla allt på ett ställe och skulle man göra det måste de ju ha min älskling och SG-1.

4.
The 4400
Om den också skulle flyttas. Jag skulle inte ha något emot att se den från början igen.

5.
Battlestar Galactica
Snälla, femman behandlar inte den här serien rätt, de borde genast ge bort den till en annan kanal. Plus att jag hemskt gärna vill se den här serien.

6.
Special Unit 2
Och lägg den inte efter SGA för då kan jag inte koncentrera mig på den.

7.
Torchwood
Serie som fyran faktiskt äger rättigheterna till och som jag vill se andra säsongen av snart.

8.
Doctor Who
Andra och tredje säsongen borde vi väl få snart? Snälla? Ettan tar alldeles för lång tid på sig.

9.
Firefly
Vill se den här serien och sen får de gärna visa Serenity också så att jag kan förstå den bättre

10.
Tru Calling
Eftersom IMDB sa att det var en Scifi så vill jag gärna se den här serien också. Jag måste ju förstå mina kompisars kärlek till den.

11.
Kenny Starfighter
För att. Tja, det är Kenny Starfighter.

12.
Eureka
Jag vill ge den här serien en till chans. Det är aldrig lätt att vara efter SGA.

Nu kom jag ihåg varför jag inte ska göra listor. De blir bara jättelånga. Så vi ger oss där. Jag har säkert missat en massa serier som kanske skulle vara bra. Men men. Det där är väl de jag mest vill se så.

1 kommentar:

Ell sa...

Håller med på alla faktiskt. ;P Eller ja, hellre nya serier. XP